Consuwijzer

ConsuWijzer maakt de consument bewust van zijn rechten en plichten. Bij het loket kan de consument een vraag stellen, een klacht melden, informatie zoeken en voorbeeldbrieven downloaden. ConsuWijzer streeft ernaar de consument zelf mondig te maken en zijn recht te laten halen. Consumenten krijgen gratis advies. Daarbij wordt hij geholpen (vermeende) obstakels te overwinnen.
ConsuWijzer is het informatieloket van drie toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de NMa en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit. Dit gezamenlijke loket maakt het consumenten gemakkelijk. Zij hoeven zich niet af te vragen bij welke toezichthouder zij moeten zijn: ConsuWijzer zorgt voor het antwoord op de vraag of zet het signaal uit bij de juiste toezichthouder.

Vanaf het moment dat het wetsvoorstel Instellingswet ACM in werking is getreden en de drie toezichthouders zijn samengevoegd tot de Autoriteit Consument en Markt (ACM), zal ConsuWijzer onderdeel zijn van de ACM. Lees meer over de ACM in het onderdeel samenvoeging.

Zie ook

  • Voeg toe aan mijn selectie
    • Dit artikel
    • Dit hoofdstuk (6)
  • Print
    • Dit artikel
    • Dit hoofdstuk (6)
  • Deel
    • LinkedIn