ConsuWijzer in 2012

De website ConsuWijzer.nl trok 2,2 miljoen bezoekers in 2012, oftewel ruim 6.000 bezoeken per dag. ConsuWijzer heeft 80.000 vragen en meldingen van consumenten ontvangen. De toezichthouders achter het loket zijn naar aanleiding hiervan diverse onderzoeken gestart.

De meest bekeken pagina’s op de website gaan over abonnementen (opzeggen en stilzwijgende verlenging), telemarketing en garantie. De top-5 van de meest voorkomende meldingen bij ConsuWijzer in 2012 ziet er zo uit:

  1. garantie en non-conformiteit
  2. misleidende en agressieve verkoop (met name Bel-me-niet en spam)
  3. rekeningen en betalen
  4. beëindigen en ontbinden overeenkomst
  5. bestellen en leveren en naleven voorwaarden overeenkomst


ConsuWijzer voldoet aan webrichtlijnen

Sinds november 2012 mag ConsuWijzer het Waarmerk Drempelvrij Webrichtlijnen voeren. Dit betekent dat de website voldoet aan de webrichtlijnen. Dit betekent dat zowel de gewone als de mobiele site van ConsuWijzer voor iedereen heel toegankelijk is. Ook voor mensen met een beperking, zoals blinde en dove mensen.

ConsuWijzer voor de derde keer website van het jaar

Nederlanders hebben ConsuWijzer uitgeroepen tot 'Beste Overheidswebsite' van het jaar 2012. Website van het jaar is de belangrijkste online publieksprijs. In 2010 en 2011 koos het publiek ConsuWijzer ook al tot beste overheidswebsite.

Zie ook

Er zijn geen gerelateerde links bij dit artikel.
  • Voeg toe aan mijn selectie
    • Dit artikel
    • Dit hoofdstuk (6)
  • Print
    • Dit artikel
    • Dit hoofdstuk (6)
  • Deel
    • LinkedIn