NMa: KPN past contracten zakelijke telefonie aan

In september heeft KPN de NMa toegezegd haar zakelijke abonnementen voor vaste telefonie aan te passen door opzeggen eenvoudiger te maken. De NMa bereikt hiermee dat concurrenten van KPN makkelijker kunnen concurreren met KPN. De NMa verwacht dat de concurrentie om de zakelijke klanten voor vaste telefonie een impuls krijgt door deze aanpassingen.

KPN heeft in het verleden nieuwe contractvoorwaarden geïntroduceerd voor Zakelijk BelBasis abonnementen. Veel zakelijke klanten met meerdere contracten voor aansluitingen kregen hierdoor te maken met verschillende opzegdata. Daardoor werd het voor deze klanten een stuk lastiger in te gaan op een concurrerend aanbod. KPN lost dit probleem op door haar klanten de mogelijkheid te bieden hun contracten eenvoudig op te zeggen met één beëindigingmoment voor alle aansluitingen. Alle Zakelijke BelBasis klanten hebben van KPN een brief gekregen over de wijzigingen in de voorwaarden.